کارهای او از استخرهای لسآنجلس و تپههای پردرخت یورکشایر از شناختهشدهترین آثار هنر معاصر بشمار میآیند. اکنون بخشی از آثار او در نگارخانه ملی هنر بریتانیا به نمایش درآمده است. یکی از برگزارکنندگان نمایشگاه آثار دیوید هاکنی میگوید: «نمایشگاه نگاهی دارد به زندگی حرفهای این هنرمند. در این آثار شاهد هستیم او به شیوه و چرایی عکاسی پرداخته است. اینکه چگونه ذات راستین زمان و حرکت را در پدیدههای ثابت نشان دهد.»
نمایشگاه دربرگیرنده آثار این هنرمند از سال ۱۹۶۰ میلادی است، هنگامیکه دیوید هاکنی وارد کالج سلطنتی هنر لندن میشود. بخشهای دیگر این نمایشگاه دغدغه او درباره بهرهگیری از امکانات دنیای پیرامونش را نشان میدهد.استل لوات، منتقد هنری میگوید: «او از بوم، رنگ و دوربین بهره میبرد. فیلم را به شیوهای غیرقابلتصور و نادر به خدمت میگیرد. او این توانایی را دارد که تصاویر سهبعدی را دوبعدی نشان میدهد و مخاطب را گمراه میکند. او با ذهن ما بازی میکند و درنهایت ما را مینوازد.»
دیوید هاکنی هنوز پرکار است و فعالیت هنریاش را همانند یادداشتهای روزانه میپندارد. او بازنگری آثارش را مانند دیدار دوستان قدیمی توصیف کرده است.