آخرین ساعات شامگاه چهارشنبه 15 دی، برنامه اینترنتی و گفتوگومحور «35» با اجرای فریدون جیرانی و حضور امیر آقایی در دسترس مخاطبان قرار گرفت.آقایی در ابتدای برنامه، درباره فیلمهای تأثیرگذار دوران جوانیاش گفت: «فیلمهای «کانیمان گا»، «عقابها»، «تاراج»، «تیغ و ابریشم» خیلی خوب بودند.»او سپس درباره شروع دوران بازیگریاش توضیح داد: «من سه ترم در کلاسهای احمد آقالو شرکت کردم، بعد هم کارگردانی تئاتر خواندم و نمایش «سه و سال و یکدوم» را ساختم. «آنسوی آینه» هم اولین کارم بهعنوان بازیگر در کار خانم حاجیان بود. اولین حضورم در سینما هم بهعنوان سیاهیلشکر در فیلم «ضیافت» آقای کیمیایی بود.»
آقایی در موردعلاقهاش به تئاتر گفت: «من عاشق تئاتر بودم ولی بعد از مدتی دیدم آن رؤیایی که در نظر داشتم نبود و کنار رفتم. آن موقع تفکری بود که تئاتر پول ندارد، ولی من دیدم که فقط برای بازیگران پولی در کار نیست وعدهای خیلی خوب پول درمیآورند. بعدازآن هم که یک تئاتر را کارگردانی میکردیم و دو نفر میآمدند بنا به صلاح جامعه تغییرش میدادند، این خیلی برایم سخت بود.»آقایی درباره فضای امروز سینما گفت: «عالی است، سینما همان سینما است، من تغییر کردم و حاضرم با شرایطش کنار بیایم. فکر میکنم از معادلات سینما عبور کردم، این معادلات یعنی هر چیزی که پشت پرده است؛ من هیچگاه به کسی زنگ نزدم که نقش بگیرم.«
آقایی درباره مقطعی که در وارد سینما شد، گفت: «وقتی وارد سینما شدیم، مقطع اوج بازیگران با صورتهای زیبا و خوشچهره بود، ما جلوی جریانی ایستادیم که دماغمان را عمل نکنیم. من یکبار وارد دفتری شدم تا کارگردان من را دید، اسمم را پرسید و گفت این فروش ندارد. همان موقع بود که فهمیدم نباید این راه را بروم.»او سپس درباره شرایط بازی در فیلم «بدون تاریخ، بدون امضا» توضیح داد: «خیلی نقش سختی بود و من هنوز بعدازآن کار هیچ قراردادی نبستم، چون هنوز آرامش ندارم و کابوس میبینم و تا وقتیکه آرام نشوم کار نمیکنم.«
آقایی در مورد بازیگران خارجی موردعلاقهاش گفت: «بن کینگزلی در فیلم «مرثیه» را خیلی دوست داشتم. در نسل جدید هم تام هاردی و در بازیگران زن هم اما واتسون و اما تامسون و مریل استریپ هم که جای خود دارد.»این بازیگر درباره فیلمسازان محبوبش در سینمای ایران هم گفت: «در ژانر حماسی ابراهیم حاتمی کیا، ولی در کل سلوک فیلمسازی کیارستمی را خیلی دوست داشتم. آقای فرهادی هم در ژانر خودش خیلی خوب است و در نسل جدید هم منتظرم ببینم فیلم بعدی سعید روستایی چه خواهد بود.»وی در خصوص آخرین فیلم ایرانی که حیرتزدهاش کرد، توضیح داد: «من تا قبل از همکاری با نوید محمد زاده در «بدون تاریخ، بدون امضا» هیچکدام از کارهایش را ندیده بودم و خیلی در طول مدت کار دقت میکردم که ببینم چگونه بازی میکند تا اینکه «ابد و یک روز» را دیدم و همان موقع بهش زنگ زدم، گفتم خدا لعنتت کنه، تو همه فیلمهایت را اینطوری بازی میکنی؟ خیلی بازیگر هوشمندی است.«
آقایی در ادامه درباره جایزه سیمرغ گفت: «من از آن زمان که هر دوره چند فیلم در جشنواره داشتم و به داوران که یکی از آنها هم شما بودید گفتند آقایی نه دیگر سیمرغ برایم جلوهای ندارد. من با خود شما دو قرارداد داشتم که شما به دلیل اینکه گفتند آقایی نباشد بازیگر دیگری جایگزین من کردید، در حالی به من گفته بودید که این نقش را برای من نوشتهاید.» او ادامه داد: «من نه معاندم، نه برانداز، من معتقد مدیر دولتی که در بخش فرهنگی کار میکند، حقوق میگیرد که به هنرمند خدمترسانی کند. آنکسی که باعث شد آن تجربه بینظیر را باهم نداشته باشیم، باید پاسخگو باشد. در دهه هفتاد مدیران جسارت داشتند و الان حوصله دردسر ندارند، عید سال 95 بیشترین برنامهای که از تلویزیون پخش شد آشپزی بود، چون دردسرساز نیست.»