پارلفون ركوردز به زودي مجموعه ترانههاي جديدي را از ديويد بويي، خواننده انگليسي، منتشر ميكند. «عشق به بيگانه» (١٩٨٨-١٩٨٣) چهارمين مجموعه از سري مجموعههايي است كه فعاليت هنري بزرگترين موزيسين قرن بيستم را از سال ١٩٦٩ پوشش ميدهد. بويي در سالهاي دهه ٨٠ موفقترين دوره تجاري را در حرفهاش پشت سر گذاشت و آلبومهايي همچون «Let’s Dance» و «امشب» را روانه بازار موسيقي كرد.
پارلفون ركوردز نخستين مجموعه از آثار ديويد بويي را با عنوان «پنج سال ١٩٧٣- ١٩٦٩» در سال ٢٠١٥ منتشر كرد. پارلفون در اين مجموعه قطعاتي را كه در سالهاي نخست فعاليت اين اسطوره موسيقي به صورت رسمي منتشر شده بود، گردآوري و در دسترس علاقهمندان قرار داد. اين ناشر موسيقي سال ٢٠١٦ مجموعه «حالا چه كسي ميتوانم باشم؟» كه فعاليت حرفهاي بويي در سالهاي ١٩٧٤ تا ١٩٧٦ را پوشش ميداد، منتشر كرد. پارلفون در مجموعه بعدي دوره پنج سالهاي را كه از سال ١٩٧٧ تا ١٩٨٢ بود كه شامل «سهگانه برلين» نيز ميشد، منتشر كرد.
پس از استقبال و تقديرهايي كه از اين مجموعهها شد، پارلفون تصميم دارد ١٢ اكتبر مجموعه «عشق به بيگانه» را كه سالهاي فعاليت بويي از ١٩٨٣ تا ١٩٨٨ پوشش ميدهد، روانه بازار موسيقي كند. اين مجموعه شامل توليدات كاملا تازهاي از آلبوم «هرگز نااميدم مكن» كه در سال ١٩٨٧ منتشر شد، ميشود كه ماريو مكنالتي، تهيهكننده و مهندس صداي آثار بويي كه ريوز گابرلز، ديويد تورن، استرلينگ كمپبل و تيم لِفِبوِر در تنظيم اين ترانهها همكاري داشتهاند. همچنين آلبوم «هرگز نااميدم نكن» (٢٠١٨) داراي كوارتتي زهي است كه تنظيم آن را نيكو مولي و لاري اندرسون بر عهده داشتهاند.
آلبوم «هرگز نااميدم نكن» هفدهمين آلبوم استوديويي بويي است كه در سال ١٩٨٧ به بازار موسيقي آمد. او ترانههاي اين آلبوم را بازگشتي به موسيقي راكاندرول ميدانست. ايده بازسازي اين آلبوم در سال ٢٠٠٨ شكل گرفت؛ ديويد بويي از ماريو مكنالتي درخواست كرد ترانه «Time Will Crawl» را ريميكس كند و از استرلينگ كمپبل، درامر، خواست درام تازهاي براي اين ترانه بسازد. ترانه ريميكسشده مورد استقبال قرار گرفت و ديويد بويي در نتهاي اين قطعه نوشت: «آه، همين كار روي باقي ترانهها انجام شود.» در سال ٢٠١٨ مكنالتي با استرلينگ، تيم لفبور نوازنده گيتار بيس و ريوز گابرلز و ديويد تورنز نوازندههاي گيتار در استوديوي «الكتريك ليدي» مشغول ضبط اين آلبوم شدند. اين موزيسينها سابقه همكاري با بويي را داشتند بنابراين مهره مناسبي براي بازتوليد ترانههايي شدند كه حالا گويي ترانههايي جديد هستند. بازسازي «هرگز نااميدم مكن» مجموعهاي قدرتمند از ترانههايي است كه درونمايه تاريكي در هر نت آن احساس ميشود. نسخه ٢٠١٨ اين قطعات اين ذهنيت را براي شنونده ايجاد ميكند كه به ترانههاي گمشدهاي از بويي گوش ميدهد.
اين مجموعه تازه منتشرشده شامل آلبومهاي استوديويي و زنده بويي ميشود. آلبوم زنده «Glass Spider» بخشي از تور كنسرتهاي بويي است كه در سال ١٩٨٧ در مونترال روي صحنه اجرا كرد، آلبوم زنده «Serious Moonlight» كه شامل مجموعهاي از رميكسهاي ارجينال با عنوان «Dance» است كه پيش از اين منتشر نشده بود. اين آلبوم نيز در ونكوور و در سال ١٩٨٣ ضبط شده است. عكسهاي نادر و منتشرنشده بويي و همچنين مرورها و يادداشتهايي كه در مطبوعات آن زمان درباره اين آلبومها نوشته شده بود نيز در كتابي گردآوري شده و در اين مجموعه قرار دارد.
مترجم: بهار سرلك